
تحلیل اقتصادی مهندس کاظمی؛ سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون دلار کالا به مناطق آزاد وارد شد. واردات همچنان برتری خود را به صادرات حفظ کرده و در شرایطی که این مناطق نمونه آزمایشی طرحهای توسعهای اقتصاد تعریف میشود؛ هنوز به عنوان سر پل واردات به کشور نقش ایفا میکند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی ش...
ادامه مطلب
تحلیل اقتصادی مهندس کاظمی؛چه کسانی از مناطق آزاد سود می برند؟ دولت در حالی پیگیر تشکیل ۱۹ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی جدید است که طی ۳۰ سال گذشته هیچ گزارش مثبتی از کارکرد ۲۰ منطقه آزاد و ویژه موجود ارایه نشده است. فعالان اقتصادی معتقدند مناطق آزاد و ویژه اقتصادی موجود طی دهههای گذشته کارکرد مطلوب و مفیدی نداشتهاند و به منافذی برای قاچاق و حیات خلوت عده ای جهت رانت جویی و فشار بر تولیدکنندگان تبدیل شدهاند. بر این اساس، تشکیل ۱۹ منطقه جدید، جز افزایش منافذ قاچاق و رانت جویی، دستاوردی برای کشور به...
ادامه مطلب