دانشجویان صنعت نفت

خرید بک لینک

مسافرکشی و دست فروشی فارغالتحصیلانیکه

شگفتی اوپک را رقم زدند!

می دانید اینفارغ التحصیلان خروجی چه نهاد آموزشی هستند؟ همان نهادی که فارغ التحصیلانش شگفتیاعضای اوپک را رقم زدند که چطور ایران توانست ظرف مدت شش ماه٬ یک میلیون بشکه ...


این جوانان به معنای واقعی کلمه مظلومند و مظلومیت آنها به ضرر نظام تمام می شود؛همه می دانیم ایجاد سرخوردگی یعنی ریزش جوانان از انقلاب که خطرش بارها و بارهامورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است ولی وزیر نفت به آن بی توجه است و باچنین اقداماتی٬ آینده سازان کشور را روبروی «کشور» قرار می دهد.

بیش از یک سالاست که مشکلات دانشجویان «الف» دانشگاه صنعت نفت حل نشده است، دانشجویان «نخبه ای»که با وعده «استخدام» از سوی وزارت نفت به این دانشگاه رفتند، اما اتفاقی دیگر رویداد (اینجــا). وحید حاجی پور یکی از دانشجویان این دانشگاه از حال روز ایندانشجویان می گوید: نه «پشتی» دارند و نه «مشتی»؛ به همان اندازه که بالادستی هااهل «رمق» هستند٬ آنها اهل «رقم» هستند و با هزار امید و آرزو ترجیح دادند تحصیلدر دانشگاه های شریف٬ امیرکبیر٬خواجه نصیر٬ تهران و ... را با قید دانشگاه صنعتنفت رها کنند. بیشتر آنها دارای رتبه های تک و دو رقمی در کنکوری هستند که قراربود شاخصی باشد برای تعیین نخبگی و شایستگی.

چه درست یا چهغلط٬ نظام آموزشی کشور چنین خط کشی را برگزیده است تا در درون آن٬ نخبه ها شناساییو از امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر برخوردار شوند. تعدادی از رتبه های برترکنکور سراسری وقتی خواستند انتخاب رشته کنند امکانی را در دفترچه راهنما مشاهدهکردند که امکان استخدام را برایشان فراهم می کرد لذا فرصت حضور در دانشگاه های شیکتهران را سوزاندند و راهی اهواز شدند تا در ساختمان قدیمی٬ کلاس های غیر استانداردو به دور از خانواده خود تحصیل کنند. گذر آنها نه از سرناچاری و نه از سر اقبال بهاهواز و آبادان افتاده است بلکه بر اساس برنامه ریزی که برای خود طراحی کرده بودندتصمیم گرفتند راهی شهرهایی شوند که قطعا امکاناتش از تهران کمتر و محدودتر است ولیهرچه که بود آن نقطه ای را دیدند که متولیان نفتی نشانه گذاری کرده بودند.

دانش آموختگاندانشگاه صنعت نفت به حال خود رها شدند؛ وزارت نفت به تعهد خود بی تفاوت مانده است٬براحتی وعده می دهد و حتی به زیر حرف حود می زند؛ وزیر نفت جلوی دوربین سیمایجمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد و از عمل به تعهدات خود می گوید و اندکی بعد بهطور شگفت انگیزی اتفاق دیگری می افتد و حتی نزد خود فکر نمی کند که با چنینرویکردی چه بلایی بر سر جوانان کشور می آورد.

وزیر نفت مسئولاست؛ مسئول این وضعیت. برای زنگنه مهم نیست که عاقبت جوانان نخبه دانشگاه صنعت نفتکشور چه می شود. برای او اهمیتی ندارد که جوانان نخبه کشور با نهادینه کردن اینباور که نظام جمهوری اسلامی ایران اهل عدالت و وفای به عهد است٬ حاضر شدند در سختترین شرایط به تحصیل بپرازند. برای وزیر نفت مهم نیست که آنها برای رساندن فریادمظلومیت خود درمقابل مجلس٬ با چه سختی خود را به تهران رساندند و برای تجمع مقابلمجلس٬ شب ها را در پارک ها و بوستان ها صبح می کردند. برای وزیر نفت چه اهمیتیدارد که جوانان نخبه کشور بجای رسیدن به حق قانونی خود٬ دست فروشی کنند. چه باکبرای مقام عالی وزارت که فرزندان این مرز و بوم را به حال خود رها کند و چند سالیآنها را برای رسیدن به «حق خود» آواره این نهاد و آن نهاد کند.

این جوانان نهرانتی می خواهند و نه امتیازی٬ آنها فقط و فقط «حق» خود را می خواهند؛ نه پدرشانصاحب منصب است و نه شاگردی وزیر نفت را کرده اند؛ همه و همه تحصیل خود را جدیگرفتند به این امید که در صنعت نفت مشغول به کار شوند. تصویر شاگردان آقای زنگنهرا هر روز در ذهن خود می بینند که چطور بواسطه شاگردی آقای وزیر٬ مدیرعامل و مشاورویژه و مدیر سرمایه گذاری شده اند. نمی توانند هضم کنند که یک جوان هم سن و سالخود از خانه شهریاران جوان به نفت می آید و یک شبه می شود مدیر. نمی توانند با اینتبعیض بزرگ کنار بیایند که «جانش» را آنها بدهند و «حالش» را کسی دیگر درو کند.

این جوانان بهمعنای واقعی کلمه مظلومند و مظلومیت آنها به ضرر نظام تمام می شود؛ همه می دانیمایجاد سرخوردگی یعنی ریزش جوانان از انقلاب که خطرش بارها و بارها مورد تاکید مقاممعظم رهبری قرار گرفته است ولی وزیر نفت به آن بی توجه است و با چنین اقداماتی٬آینده سازان کشور را روبروی «کشور» قرار می دهد. چنین ظلم های بزرگی به فارغالتحصیلان به اسم نظام جمهوری اسلامی ایران نوشته می شود آقای زنگنه؛ شما بهتر ازما این موضوع را می دانید ولی با این حال نمی خواهید رفع ظلم کنید و آنها را به«حق» خود برسانید.

عجیب است چنینرویکردی که چرا براحتی نخبگان را زیر پای «خودی» ها و شعار «زیادی بودن نیمی ازکارکنان صنعت نفت» ذبح می کنیم و با غرور خاصی بر صحیح بودن اقدام خود٬ تفاخر میکنیم! آنها فقط «حق» خود را مطالبه می کنند٬ حقی که «قانون» این کشور به آنها دادهاست و حالا وزیر نفت با تخطی از قانون٬ آنها را طرد می کند.

می گویند اگرواقعا توانمند هستند راهی شرکت های خصوصی شوند ولی نمی گویند آنها فاقد چنانارتباط هایی هستند که با یک چشمک راهی هلند شوند و نه از چنان لابی برخوردارند کهبا یک اشاره در شرکت های خصوصی جذب شوند. بیشتر این فارغ التحصیلان هیچ ابزاری جز«تکلیف قانونی» که به عهده وزارت نفت است٬ ندارند. چه کسی می تواند ادعا کند اغلبشرکت های خصوصی پاتوق آشنایان کارفرماها هستند و اغلب از اقوام و دوستان مدیراندولتی هستند؟ اصلا چرا باید به التماس شرکت های غیردولتی مشغول باشند وقتی کهحقشان حضور در صنعت نفت است.

آقای زنگنه میدانید این فارغ التحصیلان خروجی چه نهاد آموزشی هستند؟ همان نهادی که فارغالتحصیلانش شگفتی اعضای اوپک را رقم زدند که چطور ایران توانست ظرف مدت شش ماه٬ یکمیلیون بشکه به ظرفیت بالفعل تولیدش بیافزاید؟ فارغ التحصیلان اسبق و سابق دانشگاهصنعت نفت که شما را از کنج کاهش تولید بیرون آوردند و شما با دانش و تلاش آنها بهعملکرد خود می بالید.

خروجی ایندانشگاه می شود محمد حسن پیوندی٬ رکن الدین جوادی٬ عبدالحمید دلپریش ٬سعید حافظی٬سلبعلی کریمی٬ حمید بورد٬ حمید دریس و ... که خود آنها را مستحق سمت های بالایمدیریتی دانستید و برایشان حکم زدید.

همین فارغالتحصیلانی که تعدادی از آنها به مسافرکشی و دست فروشی می پردازند می توانستندآینده صنعت نفت را تضمین کنند ولی به یمن تیشه هایی که به ریشه های کارکنان صنعتنفت زده می شود٬ از یک فرصت به یک تهدید برای کشور تبدیل خواهند شد. دانشگاه صنعتنفت مهمترین رکن آموزش عالی در نفت بوده و است که با این اقدامات عاری از نخبگانمی شود. در دوره گذشته آقای وزیر که آموزشگاه های فنی برچیده شد و ضربه ای بزرگ بهصنعت نفت وارد شد و امروز هم کمر به قتل سیستمی بسته شده است که متضرر اصلی اشوزارت نفت است.

آقای زنگنه اگربه زعم جنابعالی فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت مناسب برای کار در وزارت نفتنیستند و با وجود ریزش و خروج هزاران کارشناس و مدیر نفتی به دلایل مختلف و سپردنچند فاز به یک کارشناس و چندین فاز و طرح و مدیریت مهم نفت و گاز پارس به یککارشناس دیگر٬ بازهم به دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت نیازی ندارید و جایی برایخدمت در دستگاه وزارت نفت وجود ندارد؟ پس به جه دلیل مانند سایر آموزشکده هایمناطق نفت خیز جنوب که تکنسین های کارآزموده را تربیت می کرد و شما آن را تعطیلکردید، دانشگاه صنعت نفت را نیز تعطیل نمی کنید؟

آقای وزیر٬مشاهده مهندس جوانی که سرنوشتش را به دست فروشی دچار کردید٬ در ذهن خود تصویر سازیکنید؛ خود را جای او بگذارید که آیا می تواند سرزنش ها وشماتت های هم سن و سالانشرا تحمل کند؟ ببنید اصلا آیا می توانید فرزند خود را در حال دستفروشی ببینید؟حداقل فرزند خود را جای او بگذارید...

مدیریت فناوری اطلاعات...

ما را در سایت مدیریت فناوری اطلاعات دنبال می‌کنید

برچسب: دانشجویان صنعت نفت,وبلاگ دانشجویان صنعت نفت,استخدام دانشجویان صنعت نفت, نویسنده: بازدید: 18 تاريخ: دوشنبه 15 آذر 1395 ساعت: 22:25

صفحه بندی