وزارت ارتباطات

خرید بک لینک

طرح زیرساختی وزارت ارتباطات محدود شد

سامانهای کهقرار بود در راستای افزایش کیفیت و شفافیت هر چه بیشتر وضعیت ارتباطات کشور،دسترسی آنلاین و بر لحظهای را جهت نظارت بر شاخصهای کیفی شبکه ارتباطات زیرساختبه مردم دهد، محدود شد

محمود واعظی درمراسم رونمایی از سامانه اندازهگیری و پایش شاخصهای کیفی شرکت ارتباطات زیرساختکه مرداد ماه سال جاری برگزار شد با بیان اینکه مردم به دنبال دریافت خدمات باکیفیت خوب هستند، اظهار کرد: دنیا اهتمام جدی در زمینه توسعه زیرساخت ICTدارد و باید علاوه بر توسعه به شفافیت کیفیت ارائه خدمات به کاربران توجه ویژهداشت.

در همان مراسم محمد جواد آذری جهرمی –مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت- هم گفت:برای بهبود و شفافسازی سرویسهای ارتباطی کشور راهاندازی سامانه اندازهگیری وپایش شاخصهای کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت نیاز جدی بود.

وی خاطر نشان کرد: شفافیت نشان میدهد که شبکه در چه وضعیتی است و امروز با راهاندازیاین سامانه امکان نظارت آنلاین برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراهمشده است.

او در ادامه با اشاره به این نکته که پیش از این وضعیت به گونهای بود که ارایهدهندگانسرویسها عمدتا اختلالات کیفی خدمات خود را به شبکه انتقال شهری یا شرکت ارتباطاتزیرساخت نسبت میدادند، افزود: ابعاد تاثیرگذاری سامانه اندازهگیری و پایش کیفیشبکه ارتباطات زیرساخت کشور دارای چند مقوله است که میتواند به شفافیت سرویسهایارتباطی کشور کمک نماید.

جهرمی با تاکید بر پیادهسازی این طرح گفت: از طریق این سامانه مشخص میشود کجایشبکه ما اشکال دارد و کجای شبکه بدون اشکال است.

وی با اشاره به این نکته که بر اساس مصوبه 222 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطاترادیویی این تکلیف بر عهده ما گذاشته شده بود و در تمام پروانههای شرکتها الزاماست که اطلاعات به صورت شفاف در اختیار کاربران قرار گیرد؛ تصریح کرد: راهاندازیاین سامانه نخستین گامی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطاتزیرساخت برای شفافسازی خدمات خود برداشت.

او با اشاره به این نکته که براساس سامانه مذکور هر کجا قطعی یا اختلال داشتهباشیم به مشتری جریمه پرداخت خواهیم کرد، یادآور شد: هر ماه لیست جرایم را بر اساسمصوبه سازمان تنظیم مقررات منتشر میکنیم.

انتظار میرفت با توجه به اختلالات شدید در اینترنت کشور که باعث از دسترس خارجشدن بسیاری از دیتاسنترهای داخلی و همچنین مشکلات عدیده در بارگذاری محتوای خارجاز ایران شده و مورد تأیید اولین شبکه توزیع محتوا (
CDN)کشور نیز قرار گرفته است، سامانه شاخصهای کیفی شبکه زیرساخت بتواند جوابگوی وضعیتارتباطات باشد.

در حالیکه اینترنت اپراتور دوم ارتباطی نیز دو روز گذشته در تهران قطع و به گفتهاولین شبکه توزیع محتوا (
CDN) ایران، در بسیاریاز مناطق به طور کامل قطع شد و همچنین دیتاسنترهای شرکتهای بزرگ اینترنتی بااختلال شدید مواجه گردید اما سامانه مذکور از دسترس مردم عادی خارج گردید.

تا پیش از این تمامی کاربران اینترنت به راحتی میتوانستند وضعیت شبکه زیرساخت رااز نظر وضعیت تاخیر در ارسال و دریافت بستهها (
Latency)،بستههای گم شده (Packet Lost)و میزان اختلاف در زمان رسیدن بستهها به مقصد (Jiter)با عدد و کنسول مشاهده کنند اما اکنون این امکان وجود ندارد...

مدیریت فناوری اطلاعات...

ما را در سایت مدیریت فناوری اطلاعات دنبال می‌کنید

برچسب: ارتباطات,ارتباطات و مخابرات, نویسنده: بازدید: 13 تاريخ: دوشنبه 15 آذر 1395 ساعت: 22:25

صفحه بندی